השמת השאלה של האמנות על ההווה עשויה להפוך לוויכוח. מהו הדבר ההופך סרטון, פסל, מופע או ציור למעשה אמנות ?  איך מלמדים דבר חמקמק, חידתי וקסום כל-כך ?  ומה תפקידה של אקדמיה בתנועה שבין הפרט אל הכלל ובין היחידאי להיסטורי.

 התהוותו של אמן יוצר היא תהליך מורכב שאת תוצאותיו אין לצפות. אמנות מרחיבה ופורצת גבולות ואינה קופאת על שמריה. היא מאמצת כלים חדשים, מולידה חיבורים וצירופים ללא סוף, זונחת לפרקים מסורות, אופני עשייה ואופנות ומחייה אותם בתזמונים לא צפויים. בוחנת את העבר, מתעמתת עם ההווה ומנסחת את העתיד.

 המחלקה לאמנות בבצלאל שמה לה למטרה להפגיש בין סטודנטים שהם אמנים לעתיד לבין אמנים שהם מורים. לנהל דיון בין דורי, לחנך, לחדד אינטואיציות, לעורר סקרנות, ספקנות וביקורתיות, לתת כלים למחשבה ולחזק ביטחון עצמי, בעזרתם יתפתחו הסטודנטים כאמנים, כחוקרים ואנשי תרבות.

המחלקה לאמנות בבצלאל מקנה ידע אישי יחודי ומעניקה תנאים אופטימליים להתקדמות אישית, באמצעות בסיס טכני, היסטורי וביקורתי ומתוך מפגש עם אמנים ואמניות פעילים ממגוון דורות, רקע אישי ותפיסות עולם, מקומיים ואורחים מחו”ל, אנשי מעשה ודעת.

המפגש עם נקודות מבט רבות, מגוונות ולעיתים סותרות, מאפשר לסטודנט לפתח גישה עצמאית וביקורתית, לשכלל ולנסח את אופני הפעולה המדויקים ביותר עבורו. המחלקה שמה דגש על יצירה, על אופי הצגת אמנות והפצתה לקהל ועל המשמעויות הכרוכות במעמד של תצוגה. על אפיון הלמידה עצמה ועל ניסוח ופיתוח כלים ותנאים יחודיים לכל יוצר ויוצרת.

 אלי פטל, ראש המחלקה לאמנות

טופס הרשמה - לחץ כאן